Cleon bloggar

Tips omgång 7 division 1 Västra Svealand

Kategori: Innebandy

Darn! Här går det undan. Jag utlovade ju en reflektion av omgång 5 och 6 innan tipset för den kommande omgången.  Men då det är veckomatch, plus en helg i Stockholm och dessutom att jag är halvt begraven under en hög med jobb så får det bli tips igen istället.
 
Vi möter Lockerud. Inspirerande!
 
 
Kumla- Torshälla  1
Vore den här matchen spelbar hade jag lassat bilar, lägenhet ich sommarstuga på hemmasegern. Nu måste det väl vara dags?
 
 
Skoghall- Lockerud  2
Jag har skrivit tidigare att jag tippar Lockerud så länge de fortsätter att vinna. Fortsatt utan poängförlust så tipset är inte så djärvt direkt. Jag hoppas att vi blir deras tuffaste motståndare hittills. Punkt nummer 1 att förhålla sig till är att inte ta onödiga utvisningar, helst inga utvisningar alls om jag får önska. 
 
GS86 - Arvika  X
Såg inte vår match mot GS av nämnd orsak ovan. Men matchen var jämn halvvägs så GS kan säkert sno åt sig poäng framöver. Arvika föll blytungt senast och måste skaka av sig den förlusten med en gångmen jag stölltippar X här.
 
 
Surahammar- Västerås  2
Det hade varit kul att se Surahammars match mot Arvika borta senast. Ledning 8-3 inför sista perioden, en ledning som Arvika åt sig ikapp till 8-8 med tre minuter kvar för att sedan avgöras av bortalaget till 8-9 med 38 sekunder kvar.
 
Västerås är fortfarande svåra att räkna på. 2-4 borta mot Falun Ungom är okej. Jag tror de sluter sig samman här och får med sig tre poäng. 
 
 
Filipstad- Hagfors  2
Filipstad möter ett tredje topplag på hemmaplan. Och det blir tredje förlusten. En drös spelare som lirat i HIBS men nu är i Filipstad så det blir nog en skön derbystämning under matchen.
 
Det finns en viss skrällvarning här. Så känns det när jag plitar ned dessa rader.  Men utgångstipset blir en tvåa
 
 
Cya!
Cleon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: