Cleon bloggar

Tips omgång 5 Division 1 Västra Götaland

Kategori: Innebandy

Så var det då dags att köra en liten gissningslek gällande innebandy igen.

Omgång fem i division 1 Västra Svealand. Lockerud i ensamt majestät nu i toppen då vi tappade en pinne mot Arvika.

Jag hade kunnat göra det enkelt för mig och tippa enbart ettor i denna omgång men eftersom jag anser att Lockerud som laget att slå i denna serie så kommer jag tippa dem som segrare till motsatsen är bevisad. Ungefär som entravhäst som bara vinner och vinner. Den kan man spika tills den förlorar (eller ja kanske inte beroende på startspår och motstånd och hur stor favorit den är osv osv)


Surahammars IBF - Filipstad IBK
Hemmalaget tabbade sig med för många utvisningar när man var med i matchen mot Lockerud. Det kommer Filipstad få lida för här, det kommer vara ett disciplinerat hemma lag som kontrollerar matchen till en enkel seger.

    
Kumla IBK - Hagfors IBS  1
Jätteintressant match! Jag har tidigare skrivit att jag tror Kumla kan bli rätt farliga i år. Men än så länge står de utan poäng. Dock skall det noteras att de mött Falun Ungdom, Lockerud och Skoghall, varav två av de matcherna varit på bortaplan och i matchen hemma mot Lockerud drabbades de av en femminutare som satte dem i ett läge de aldrig sedan tog ikapp.
 
HIBS vinner hemma och får stryk med uddamålet borta. Så då är tipset enkelt. Kumla vinner med uddamålet.


IBF Västerås - IBK Lockerud Mariestad  2
Omgångens mest kittlande match. Men som jag skrev i ingressen så tror jag det är bortalagets säsong. Hemmalaget har varit ett lag som bandat och gett de senaste säsongerna. Här är det lite av upp till bevis som gäller. Känns som en jämn match där Lockeruds stabilitet avgör 4-7


IBF Falun Ungdom - Skoghalls IBK  1
Svår men rolig bortamatch. Vi bygger nåt nytt och här kommer hemmalaget kanske krydda med några spelare som är och sniffar på en plats i Faluns SSL-lag. Inspirerande. En seger för oss skulle vara riktigt skönt för då har vi skapat oss ett läge av riktig arbetsro. En förlust är absolut ingen ko på isen utan då är det bara upp på hästen igen. Fegtippar en etta dock.


Torshälla IBK - GS 86 AIF  1
Bottenmötenas bottenmöte. Båda lagen utan poäng. -19 och -20 i målskillnad. Båda kagen har åkt på en varsin rejäl smocka där de fått stryk med 13 respektive 12 mål. Analyserar inte mer än så att hemmalaget vinner.
 
 
 
Cya!
Cleon
 
 

KOMMENTARER:

  • tjo säger:
    2018-10-31 | 13:13:57

    Undrar vilka av GS och Filipstad som åker ur. Båda kanske. De behöver nog värva in tror jag, rejält!

Kommentera inlägget här: